بر اساس مصوبه  B.R. ۲۰۲۱ - ۲۸۱. ، مسئولیت صدور مجوز و گواهی برای صادرات موقت یا دائم محصولات و تولیدات فرهنگی از موزه ملی فیلیپین به کمیسیون ملی فرهنگ و هنر (NCCA) منتقل می شود.

 بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری فیلیپین خطاب به کلیه سفارتخانه ها، کنسولگری ها و سازمانهای بین المللی مبنی بر تفویض حق صدور مجوز صادرات موقت یا دائم تولیدات و محصولات ویژه فرهنگی از موزه ملی فیلیپین به کمیسیون ملی فرهنگ و هنر این کشور

منبع خبر: وزارت امور خارجه جمهوری فیلیپین

جمهوری فیلیپین

وزارت امور خارجه - مانیل

یاداشت شماره ۲۱ – ۵۰۸۷

         وزارت امور خارجه تعارفات مرسوم خود را به کلیه نمایندگی های دیپلماتیک،  کنسولی و سازمان بین المللی معتبر در جمهوری فیلیپین ارائه و این افتخار را دارد که به اطلاع برساند، کمیسیون ملی فرهنگ و هنر (NCCA) قطعنامه هیئت مدیره شماره  ۲۰۲۱-۲۸۱ B.R. ۲۰۲۱ – ۲۸۱  مورخ سوم مارس ۲۰۲۱ میلادی را صادر کرده است که حاوی مقررات صادرات محصولات ویژه فرهنگی از فیلیپین می باشد.

بر اساس مصوبه  B.R. ۲۰۲۱ - ۲۸۱. ، مسئولیت صدور مجوز و گواهی برای صادرات موقت یا دائم محصولات و تولیدات فرهنگی از موزه ملی فیلیپین به کمیسیون ملی فرهنگ و هنر (NCCA) منتقل می شود.

متن کامل مصوبه  شماره B.R. ۲۰۲۱- ۲۸۱ ، دستورالعمل های مربوطه ، مجوزهای پیش صادرات و هزینه های دریافت مجوزهای صادراتی به پیوست می باشد.

در صورت نیاز برای دریافت اطلاعات بیشتر با خانم Charmaine Sibunga از بخش میراث فرهنگی NCCA از طریق شماره تلفن های ۸۵۲۷-۲۲۰۷ یا ۸۵۲۷-۲۱۹۲ داخلی ۳۳۹ یا پست الکترونیکی heritagelaw@ncca.gov.ph  تماس حاصل نمائید.

وزارت امور خارجه از این فرصت استفاده کرده و بالاترین احترامات خود را به نمایندگی های دیپلماتیک، کنسولی و سازمان های بین المللی ابراز می نماید.

مانیل ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی

  • بنظر میرسد این تفویض صدور مجوز صادرات تولیدات و محصولات فرهنگی از موزه ملی به کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین (وزارت فرهنگ و هنر) در جهت تسهیل امر صادرات محصولات فرهنگی است. زیرا تاکنون موزه ملی با مقررات سخت خویش ، روند صادرات را با کندی مواجه ساخته بود.
  • فیلیپین در حوزه تولیدات فرهنگی،هنری خاصه صنایع دستی و آلات موسیقی سنتی و نقاشی و صنایع هنری چوبی و پارچه بافی و مانند آن ظرفیت بسیار خوبی دارد و طبیعتا بخش قابل توجهی از آن نیز قابل صادر شدن هست. (در کنار تولیدات هنری در عرصه فنآوریهای نوین که فیلیپین بسرعت در حال پیشرفت در این حوزه است).
  • با عنایت به روابط خوب فرهنگی ایران و فیلیپین ، یکی از زمینه های همکاری می تواند تسهیل صادرات تولیدات و محصولات فرهنگی بین دو کشور باشد  خاصه آنکه هر دو کشور اینک مایل به تقویت سیاست صادرات محصولات فرهنگی،هنری خویش می باشند.

کد خبر 8889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =